Mette Frederiksen

Foto i høj opløsning

Politiske poster

•  Partiformand

Mette tror på et bedre Danmark. Et trygt Danmark, hvor der skal være en plads og et arbejde til alle.

Mette blev stemt ind i Folketinget for første gang i 2001 og er Socialdemokratiets kandidat i Aalborg Øst-kredsen, Nordjyllands Storkreds. Ved sidste valg i 2015 opnåede hun et personligt stemmetal på 24.486 stemmer.

Mette er mor til Ida Feline og Magne. Hun er bachelor i administration og samfundsfag fra Aalborg Universitet og har en mastergrad i Afrika-studier fra Københavns Universitet.

Inden Mette kom i Folketinget, arbejdede hun som ungdomskonsulent i LO med unges forhold - politiske som faglige. Mette er meget optaget af de værdier, der gennem generationer har været de vigtigste for vores samfund: Omfordelingen fra rig til fattig, princippet om fri og lige adgang til de vigtigste velfærdsydelser i vores samfund og den grundlæggende respekt for hvert enkelt individ, barn som voksen. Det er det solidariske fællesskab, der gør Mette stolt af at være dansker.

Læs mere på Mette Frederiksens hjemmeside