Oscar Langtved Pallisgaard, Gentoftekredsen

"Jeg er den yngste regionsrådskandidat for Socialdemokratiet i hele landet."

Oscar Langtved Pallisgaard, opstiller for Gentoftekredsen

18 år

Bor i Kongens Lyngby

Uddannelse:

• STX – Almen Gymnasium

Beskæftigelse:

• Gymnasieelev

POLITISK ERFARING

• Politik aktiv i 2,5 år

• Bærende kraft i Jeppe Bruus’ folketingskampagne i 2019

• Formand i DSU Lyngby/Gentofte

• Kasserer DSU Lyngby/Gentofte

• Medlem af DSU’s hovedbestyrelse

• Medlem af Danske Gymnasieelevers Sammenslutnings hovedbestyrelse

• Observatør i bestyrelsen i Socialdemokratiet i Gentofte

• Medlem af bestyrelsen i Socialdemokratiet i Lyngby-Taarbæk

HVEM ER JEG?

Jeg bor i Lyngby med min far, mor, søster, min hund og to kaniner. Min far er læge og tillidsmand på Gentofte Hospital. Hans arbejde og vores mange samtaler samt diskussioner om sundhedsvæsenet er en af de mange årsager til min passion for sundhedspolitikken og idéen om, at sundhedsvæsenet skal være til for alle i vores region.

Jeg elsker at rejse, for selvom vi gør meget godt her i Danmark, kan vi stadig lære af, hvordan andre lande og andre kulturer gør – også når det kommer til sundhed.

Jeg holder også meget af at spille, høre og lave musik – især de gamle arbejdersange er jeg glad for.

MIN POLITIK

Jeg stiller op til regionsrådet, fordi jeg brænder for vores fælles sundhedsvæsen, og regionsrådet mangler en ung stemme, der kan komme med nye perspektiver.

Sundhedsvæsenet er i sin natur noget af det mest demokratiske, der findes. Vi mødes på tværs af aldre, køn og socialgrupper, fordi vi alle er i kontakt med sundhedsvæsenet.

Vores hospitalsvæsen står med en lang række store udfordringer. Presset stiger, personalet løber hurtigere end nogensinde, og patienter og pårørende føler, at de trods de hårdtarbejdende ansattes enorme indsats bliver overset i systemet.

Flere unge mistrives, og alt for mange bliver tabt i psykiatrien – jeg kender selv flere.

Vi skal skabe en region, der møder folk i øjenhøjde sammen med vores sundhedspersonale!

MINE MÆRKESAGER

• Giv personalet med den daglige patientkontakt mere ansvar og genopret tilliden til vores sundhedsvæsen.

• Vi skal blive bedre til at række ud til og behandle de oversete patientgrupper, herunder patienterne i psykiatrien.

• Bedre inddragelse af de pårørende i sundhed- og psykiatriområdet.

FØLG MIG PÅ

Twitter: www.twitter.com/oscarlangtved