18. april 2017

Socialdemokratiet sætter holdet

Socialdemokratiet i Region Hovedstaden beslutter den 29. april rækkefølgen på kandidaterne til regionsrådsvalget i november 2017. Partiets spidskandidat og kandidat til formandsposten i Regionsrådet er Sophie Hæstorp Andersen. der stiller op til genvalg.

Regionsrådsformand Sophie Hæstorp Andersen

Lørdag den 29. april 2017 sætter Socialdemokratiet i Region Hovedstaden navne på listen til regionsrådsvalget i november 2017. Partiets spidskandidat er Regionsrådsformand Sophie Hæstorp Andersen, der stiller op til genvalg. Femogtyve kandidater fra hovedstadsregionens kredse kæmper om pladser fra nummer to til nummer 26 på den Socialdemokratiske liste.

Socialdemokraternes formand Mette Frederiksen lægger ud på dagens repræsentantskabsmøde med en tale til de delegerede om den aktuelle politiske situation, hvor partiet står stærkt i meningsmålingerne.

Senere på dagen aflægger Regionsrådsformand Sophie Hæstorp beretning om indsatsen i de sidste fire år i Regionsrådet og lægger op til linjen i de kommende fire år.

Jan Ankler, formand for Socialdemokratiet i Region Hovedstaden følger op med en beretning om den organisatoriske indsats i regionen, hvorefter der vælges medlemmer til forretningsudvalget og godkendes regnskab.

-ja