Fantastisk generalprøve: knap 105.000 vaccineret på en dag!

Mandag 12. april skulle de fem regioner tilsammen vaccinere 100.000 borgere. Region Hovedstadens andel var 30.000 vacciner, som var fordelt med ca. 27.000 vacciner i de regionale vaccinationscentre og ca. 4.000 vacciner hos praktiserende læger.

Arbejdsmiljøet er blevet bedre!

For os socialdemokrater er det vigtigt, at arbejdsmiljøet er godt på regionens hospitaler, i psykiatrien og på vores bosteder. Vi har derfor set frem mod resultatet af den arbejdspladsvurdering (APV), som mere end 34.000 medarbejdere har besvaret, hvilket svarer til 83%. Og der er flere ting at glæde sig over.

Borgmester og spidskandidat til regeringen: Husk nu Hillerød Station

Det nye Nordsjællands Hospital skal være hospital for alle nordsjællændere, men det kræver en ombygning af Hillerød Station, så flere kan komme til dertil med kollektiv transport.

Psykiatrien i Region Hovedstaden er ikke snydt for 90 mio. kr. - Tværtimod.

I Socialdemokratiet ønsker vi på alle måder at styrke psykiatrien. Derfor var jeg ultimo marts måned også særlig aktiv på de sociale medier og i P4 for, at korrigere en vedholdende pressemæssig historie om, at de 141 mio.kr årligt, der kom til Psykiatrien i Region Hovedstaden med Finansloven 2020, var blevet ”taget fra” Region Hovedstadens Psykiatri.