Sjælland i bred fremgang

Stop centraliseringen af vores velfærd!

Jeg ser desværre et Danmark, der knækker over. I hovedstadsområdet kører væksttoget med højeste hastighed. Andre steder kan man ikke mærke den fremgang. Det gælder også Vestsjælland.

Vi har i de seneste årtier centraliseret muligheden for at skabe et godt liv. Alt for meget flytter ind til de store byer, mens lokalsamfundene efterlades med resterne. Med lukkede uddannelser og med sygehuse uden for rækkevidde. Hvis vi fortsætter, ender vi med et splittet Danmark. Et Danmark hvor dit postnummer afgør din fremtid og din velfærd.

Jeg hører tit spørgsmålet: Er det ikke den naturlige udvikling, at alt flytter ind til de store byer?

Det korte svar er nej.

Politiske valg har presset på, at det var den vej, det skulle gå. Uddannelser, sygehuse, domstole, skattevæsen og politi. Alt sammen centraliseret. Nogle velfærdstilbud er helt
blevet fjernet. Og selvom mange flytter til storbyen, bliver endnu flere tilbage i deres hjemstavn.

Heldigvis ønsker flere en anden vej. Det gør jeg. Vi skal sætte de små byer, lokalsamfund og mindre befolkede egne på landkortet igen.

Filer:

Kaare debatten_Mellem.mp4