Pejlemærker

NYHEDER OG DEBATINDLÆG FRA DANIEL TOFT JAKOBSEN

Når det religiøse bliver en forudsætning for det nationale, er mindretallene det første offer

Hvert år udgiver den internationale organisation Åbne Døre en såkaldt rangliste over lande med forfølgelse af kristne. Og som bekendt ser det dystert ud. Flere og flere kristne oplever at være udsat for chikane, diskrimination og forfølgelse. Også muslimer, jøder, ateister og mange andre er pressede: Retten til at tænke og tro frit bliver nemlig krænket rigtig mange steder i verden.

Daniels tale 1. maj 2019

Maj måned har altid været en af mine absolutte yndlingsmåneder. Da jeg var barn hang det nok mest sammen med, at jeg har fødselsdag i maj måned. Efterhånden som jeg er blevet ældre er det også begyndt at hænge sammen med foråret, de grønne skove og sommeren, der nærmer sig. Men selvfølgelig hænger det også sammen med dagen i dag – d. 1. maj – arbejdernes internationale kampdag – og festdag.

Menneskelige relationer skal være politisk pejlemærke

Relationer betyder alt for os mennesker. Vi ved det godt. Men har vi taget den politiske konsekvens? Så vidt jeg kan se: Ikke i tilstrækkeligt omfang. Det er på tide, at vi besinder os på det, som burde være banalt: At det er vores relationer til hinanden, som er afgørende for, om vi trives og får et godt liv – fra start til slut.

Sundhedsvæsenet har brug for flere hænder - ikke nye strukturer

Lad det være sagt med det samme. I Socialdemokratiet tror vi ikke, at en nedlæggelse af den folkevalgte del af regionerne er løsningen på de udfordringer, sundhedsvæsenet står over for. Tværtimod.

Bliv medlem

Som medlem af Socialdemokratiet kan du deltage i beslutninger, vælge en folketingskandidat i din kreds - eller selv stille op. Du kan også deltage i valgkampe, kurser eller debatter.