Pejlemærker

NYHEDER OG DEBATINDLÆG FRA DANIEL TOFT JAKOBSEN

Menneskelige relationer skal være politisk pejlemærke

Relationer betyder alt for os mennesker. Vi ved det godt. Men har vi taget den politiske konsekvens? Så vidt jeg kan se: Ikke i tilstrækkeligt omfang. Det er på tide, at vi besinder os på det, som burde være banalt: At det er vores relationer til hinanden, som er afgørende for, om vi trives og får et godt liv – fra start til slut.

Sundhedsvæsenet har brug for flere hænder - ikke nye strukturer

Lad det være sagt med det samme. I Socialdemokratiet tror vi ikke, at en nedlæggelse af den folkevalgte del af regionerne er løsningen på de udfordringer, sundhedsvæsenet står over for. Tværtimod.

Nyhedsbrev fra Daniel Toft Jakobsen, februar 2019

Socialdemokratiet er kommet med et nyt forslag om en differentieret pensionsalder. Nedslidte fortjener også en værdig pension. Og så er regeringen kommet med et udspil til en sundhedsreform, som desværre handler for meget som struktur og organisering og for lidt om de ressourcer, som sundhedsvæsenet trænger til.

Lad os kvitte smøgerne!

For første gang i tyve år er antallet af rygere stigende. Det er en kedelig udvikling. Det er mange menneskeskæbner, tobakken har på samvittigheden. Men vil Socialdemokratiet og jeg så gøre noget ved det, spørger PingvinNyt. Svaret er et rungende ja!

Bliv medlem

Som medlem af Socialdemokratiet kan du deltage i beslutninger, vælge en folketingskandidat i din kreds - eller selv stille op. Du kan også deltage i valgkampe, kurser eller debatter.