Pejlemærker

NYHEDER OG DEBATINDLÆG FRA DANIEL TOFT JAKOBSEN

Lad os kvitte smøgerne!

For første gang i tyve år er antallet af rygere stigende. Det er en kedelig udvikling. Det er mange menneskeskæbner, tobakken har på samvittigheden. Men vil Socialdemokratiet og jeg så gøre noget ved det, spørger PingvinNyt. Svaret er et rungende ja!

Alle har ret til en værdig pensionsalder

Det har altid været en vigtig del af det socialdemokratiske projekt at bekæmpe ulighed, og det er det stadig. Derfor foreslår vi nu en ret til tidlig pension for dem, som er blevet nedslidte, og dem, som har været længst tid på arbejdsmarkedet.

Flere sygeplejersker skal give mere tid til nærvær

Et godt sundhedsvæsen handler naturligvis både om ventetider og antallet af operationer. Men det handler også om menneskelige relationer. Om at mennesker midt i en meget sårbar periode i deres liv møder dygtige læger og sygeplejersker, som har tid til at tale med dem og deres pårørende om behandlingsforløbet og lytte til deres bekymringer.

Bliv medlem

Som medlem af Socialdemokratiet kan du deltage i beslutninger, vælge en folketingskandidat i din kreds - eller selv stille op. Du kan også deltage i valgkampe, kurser eller debatter.