15. maj 2019

En stemme for fællesskab, velfærd og en grøn fremtid

Om ganske kort tid skal vi alle sammen til stemmeurnerne og afgøre, hvem der skal styre Danmark gennem de næste år. Valget er afgørende, fordi vi har – måske mere end nogensinde før – brug for et kursskifte og en ny socialdemokratisk regering, der igen sætter fællesskabet, velfærden og den grønne dagsorden i højsædet.

Anne Sina, folketingskandidat

Sammen med rigtig mange gode aktive partimedlemmer her fra Albertslund og Høje Taastrup er vi godt i gang med valgkampen allerede. Hver eneste gang jeg er på gaden for at hilse på vælgerne, får jeg beretninger fra dem og deres hverdag, der bare bekræfter mig i, hvor vigtigt det er, at vi efter valget får løftet vores sundhedsvæsen, vores daginstitutioner, vores folkeskole og vores ældrepleje og meget andet.

Samtidig er det afgørende, at Albertslund og Høje Taastrup også efter valget har en stærk socialdemokratisk stemme i Folketinget. Hvad enten det gælder infrastruktur, boligpolitik eller velfærd – på alle områder er der en særlig Vestegns-vinkel, som jeg skal og vil tage med mig ind på Christiansborg.

Jeg håber på, at I alle vil hjælpe i valgkampen i den kommende tid. I kan tage fat i partiforeningen eller følge med i nyhedsbrevene, hvis I vil se, hvor og hvordan I kan være med. Og jeg håber desuden at I vil sætte jeres kryds personligt ved mig på valgdagen og opfordre andre til at gøre det samme.

Fortsat rigtig god valgkamp!

Læs lidt mere om mine mærkesager her

Lighed i sundhed

Vores fælles sundhedsvæsen er kernen i vores velfærdssamfund. Derfor skal vi bevare det og bevare regionerne. Jeg vil arbejde for, at alle får en god behandling og et langt og sundt liv, uanset hvor man kommer fra, hvilken uddannelse man har og hvor mange penge man har. Når man kommer på hospitalet, skal man føle sig i trygge hænder og vores sundhedspersonale skal have den fornødne tid til hver enkelt patient. Desuden er det afgørende, at afstanden til den nærmeste læge ikke bliver for stor. Derfor skal vi sikre en god lægedækning i hele landet – også her på Vestegnen.

En værdig alderdom

Alle skal have en chance for en værdig tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet og en god alderdom. Derfor skal de mennesker, der har bidraget til fællesskabet gennem en langt, hårdt og opslidende arbejdsliv og er blevet nedslidte af det, have retten til en tidligere pension. Samtidig skal vi sikre, at de ældre borgere, der har brug for hjælp og pleje i hverdagen, får det og at de ansatte i ældreplejen har en hverdag på arbejdet, hvor der er plads til nærvær og overskud nok til at kunne være der for de ældre.

En god start på livet

Alle børn fortjener en god start på livet fra dag ét. Derfor skal vi blandt andet give alle nybagte forældre ret til to overnatninger på hospitalet med deres lille nye barn og bevare og udvikle gode tilbud som sundhedsplejerskens besøg. Jeg vil slå et slag for, at vi også fremover har vuggestuer og børnehaver, som vores børn er glade for at være i og at vi har en folkeskole, der ruster alle børn til fremtiden. Det kræver, at der er ressourcer nok til at have fokus på hvert enkelt barn – og det vil jeg gerne være med til at prioritere.