31. marts 2019

Hvem er jeg, og hvorfor stiller jeg op til EU-Parlamentet?

Valg til EU-Parlamentet Jeg er 45 år og har været medlem af partiet i 26. Jeg bor i Rudersdal i Nordsjælland med min mand Jakob, som jeg mødte for 25 år siden i DSU. Vi har 3 store børn. Ved sidste kommunalvalg blev jeg 1. suppleant til kommunalbestyrelsen i Rudersdal. De sidste 10 har jeg arbejdet med kundeservice og salgssupport på dansk, engelsk, tysk, fransk og italiensk. Jeg stiller op til EU-Parlamentet, fordi jeg mener, at jeg som privatansat kvinde fra Nordsjælland har noget nyt at byde ind med.

Mette poulsen, kandidat til EU-Parlamentet

For mig er er EU samarbejde, hvor vi kan løse grænseoverskridende problemer. Men jeg ser også et EU, som skal videreudvikles i en mere socialdemokratisk retning. Vi skal fokusere mere på de enkelte borgeres rettigheder i EU, og ikke så meget på de store virksomheder.

Sammen skal vi bekæmpe social dumping og internationalt skattefusk. Vi skal styrke indsatsen i EU mod internationale skattely og skattesvindel. Vi skal arbejde for bedre løn- og arbejdsvilkår i hele EU, og det skal vi gøre i tæt samarbejde med den europæiske fagbevægelse, og det skal være med respekt for de nationale arbejdsmarkeds- og velfærdsmodeller.

Sammen skal vi arbejde for at gøre EU til en klimaunion. For at kunne løse klimakrisen må vi i fællesskab sætte ambitiøse mål på klima- og miljøområdet. Vi skal arbejde for, at EU hurtigst muligt bliver 100% selvforsynende med vedvarende energi. Vi skal også investere i f.eks. de transportløsninger, som er mere energivenlige. Hvis EU styrkede togdriften på tværs af Europa, så det blev mere attraktivt at vælge toget, ville det være nemmere for borgerne at fravælge flyrejser.

Sammen skal vi også have fokus på, at EU er andet end et økonomisk samarbejde. Vi har nogle fælles værdier i EU, som vi skal værne om. Her tænker jeg på demokrati, ytringsfrihed, religionsfrihed og ligestilling på tværs af køn og seksualitet. Sammen skal vi minde alle medlemslandene om, at disse værdier skal respekteres, og hvis ikke et medlemsland respekterer en eller flere af de fælles værdier, skal der være bedre muligheder for at sanktionere.

I kan læse mere på min hjemmeside og min Facebook-side. I er også meget velkomne til at kontakte mig på mail med eventuelle spørgsmål.