25. november 2018

De ansatte i ældreplejen fortjener et skulderklap

Ældrepleje For nyligt var jeg så heldig at få lov til at være på besøg på Sengeløse Plejecenter for at høre lidt mere om hverdagen på plejecenteret. Efter gode snakke på plejecenteret blev jeg endnu en gang mindet om, hvor gode medarbejderne rundt omkring i ældreplejen dog er.

Anne Sina, folketingskandidat (S)

De er topprofessionelle, har et enormt stort ansvar for andre menneskers ve og vel og knokler fra morgen til aften (for en løn, der ikke er værd at råbe hurra for) for at skabe de bedste rammer og en tryg hverdag for vores ældre medborgere. De slæber, de løber, de skal dokumentere næsten alt de foretager sig - og alligevel har de overskud til et smil, hygge og nærvær.

Jeg synes, at de fortjener kæmpe respekt og et klap på skulderen!

Vi ved, at vi har brug for flere varme hænder i fremtiden, så derfor er der - måske mere end nogensinde før - behov for at tale omsorgsfagene op og fortælle den gode historie om de dedikerede medarbejdere, der gør en stor indsats til gavn for vores ældre.

Og så skal vi selvfølgelig sikre, at arbejdsmiljøet er i top og der er ressourcer nok i fremtiden, så det er godt og rart at gå på arbejde og vi kan få flere unge til at vælge uddannelser inden for dette felt.

Det blev jeg lige mindet om i dag, da jeg var på besøg på Sengeløse Plejecenter for at høre lidt mere om hverdagen på plejecenteret. Vi ved, at vi har brug for flere varme hænder i fremtiden, så derfor er der måske mere end nogensinde behov for at tale omsorgsfagene op og fortælle den gode historie om de dedikerede medarbejdere, der gør en stor indsats til gavn for vores ældre.

Og så skal vi selvfølgelig sikre, at arbejdsmiljøet er i top og der er ressourcer nok i fremtiden, så vi kan få flere unge til at vælge uddannelser inden for dette felt. Det er der nemlig i den grad brug for, hvis vi også i fremtiden skal have en ældrepleje, som både brugere og pårørende er glade for og trygge ved. Og det er helt afgørende at vi har det, så det vil jeg gerne slå et slag for, hvis jeg bliver valgt.