Om statsministerens åbningstale

For sidste gang sad jeg 2. oktober som medlem af Folketinget og lyttede til en åbningstale fra Landets statsminister. Lars Løkke Rasmussens tale var vel formuleret og viser os, hvilke indtryk, han ønsker at fremkalde i den kommende folketingsvalgskamp.

EU – for fred, beskæftigelse og tryghed

Søndag d. 11. november 2018 er det 100 år siden at kanonerne tav stille, og Første Verdenskrigs masseslagtning af mennesker i stivnede fronter sluttede. Men gamle mænds hævntørst og nationalistiske indstilling resulterede i en fredsaftale, der førte Europa og Verden ind i en ny og endnu mere ødelæggende krig.

Konservative ophøjer deres valgslogan til "kommunal lov"

Jeg begynder mere og mere at få den opfattelse, at Michael Ziegler og resten af De konservatives byrådsgruppe reelt ikke ønskede Socialdemokraterne som en del af budgetforliget

Mindre støj - tak!

Støj er sundhedsskadeligt og det kan have store helbredsmæssige konsekvenser at bo et sted, hvor der er trafikstøj hele tiden. Og nye tal fra Verdenssundhedsorganisationen WHO peger endda på, at det er endnu mere skadelig end vi hidtil har antaget.

Mød dine byrådsmedlemmer