En stemme for fællesskab, velfærd og en grøn fremtid

Om ganske kort tid skal vi alle sammen til stemmeurnerne og afgøre, hvem der skal styre Danmark gennem de næste år. Valget er afgørende, fordi vi har – måske mere end nogensinde før – brug for et kursskifte og en ny socialdemokratisk regering, der igen sætter fællesskabet, velfærden og den grønne dagsorden i højsædet.

Så er det nu!

Så er folketingsvalget som vi alle har ventet på endelig blevet udskrevet, og de næste 3½ uge bliver på mange måder afgørende for fremtiden. Hvilken vej vil vi i Europa, og hvilken vej vil vi i Danmark.

Valg og pension

Så nærmer valget sig i vores partiforening mens jeg skriver dette nyhedsbrev. Lars Løkke har nu siddet klistret fast til sin taburet i statsministeriet i 4 år. Det har været mørke år med mange reformer som har ramt danskerne meget hårdt. Besparelse på uddannelser, sænkning af offentlige ydelser til de svageste og mange andre tiltag. Og så har den rigeste gruppe af samfundet fået op til 21 milliarder i skattelettelse.

Giv folkeskolerne friheden tilbage

Mange forældre og medarbejdere har rejst bekymringer om de fine visioner ved fremtidens skole, Institutions- og Skoleudvalget har været til møde med den lokale lærerforening, der udtrykte stor bekymring, Lokalavisen har skrevet om en tidligere skoleleder der også udtrykte stor bekymring over Fremtidens skoleprojekt.

Mød dine byrådsmedlemmer