Tilbud til voksne med særlige behov

Jeg har i april måned i forbindelse med mit virke i socialudvalget været på en planlagt tur til flere af social og handicapcenteret forskellige tilbud. På turen rundt i kommunen har jeg fået mulighed for endnu engang at se på tilbuddene til voksne med særlige behov i Høje Taastrup kommune – både kommunale og private tilbud.

Sammen tager vi kampen i EU

Europa-Parlamentsvalget i maj har aldrig været vigtigere. I Europa har vi haft godt 20 år med borgerligt flertal. Det har givet grådige banker og skattesvindlere frit spil. Imens er almindelige lønmodtagere og klimaet blevet ladt i stikken. Det skriger til himlen for en ny retning i EU. En socialdemokratisk retning. For at sikre den nye retning, har vi mange kampe foran os.

EU skal virke for os alle – ikke kun de velstillede.

Kampen imod grådighed bør være EP-valgets store tema. Grådigheden strækker sig langt ind i både regeringskontorer og virksomhedsledelser, og den skader både vores velfærdssamfund og sammenhængskraften.

Kommunens Nye affaldsordning

Høje-Taastrup kommune skal til at indføre ny affaldsordning. Det er dog ikke en opgave som pludselig er kommet som et lyn fra en klar himmel. Vi har kendt udfordringen længe, men valgt at træde lidt vande på beslutningen, og ladet andre kommuner gå forrest i udvikling og udrulningen af nye affaldsordninger, ud fra devisen, at alle kommuner ikke behøver at eksperimenterer samtidigt.

Mød dine byrådsmedlemmer