Kildesorteret affald

I Høje-Taastrup kommune er der planer om at indføre kildesortering, og det kunne passende ske i forbindelse med, at kommunen alligevel skal forny renovationskontrakterne. Socialdemokraterne og Enhedslisten foreslår derfor at arbejdsopgaven hjemtages, enten helt eller delvis. Vi skal tænke nye og smartere miljørigtige løsninger!

Værdig tilbagetrækning?

I 2006 blev det besluttet at pensionsalderen i fremtiden skulle følge vores gennemsnitlige levealder. På dansk betyder det, at jo længere vi i gennemsnit lever, jo senere skal vi kunne gå på pension. Det lyder jo måske meget fornuftigt, og var også noget som socialdemokratiet dengang var med til at beslutte, men siden da er der sket meget.

EU skal være mere socialdemokratisk

De sidste mange tiår har fokus i EU været på arbejdskraftens frie bevægelighed. Desværre har EU været mere blå end rød, og det kan ses i den retning samarbejdet har udviklet sig. Vi skal kæmpe for, at EU bliver mere socialdemokratisk.

De ansatte i ældreplejen fortjener et skulderklap

For nyligt var jeg så heldig at få lov til at være på besøg på Sengeløse Plejecenter for at høre lidt mere om hverdagen på plejecenteret. Efter gode snakke på plejecenteret blev jeg endnu en gang mindet om, hvor gode medarbejderne rundt omkring i ældreplejen dog er.

Mød dine byrådsmedlemmer