10 år efter Lehman Brothers

Vi har ikke lært nært nok af erfaringerne fra finanskrisen i 2008, når vi ikke mere konsekvent har gjort op med det neoliberale tankegods og taget fat på at genskabe dén regulering af markedet, dén kamp mod uligheden og dén sikring af velfærden, der er det bedste værn mod social og økonomisk ustabilitet.

Budget 2019

Socialdemokratiet havde et stort ønske om at blive en del af det samlede budgetforlig, men vi må desværre konstatere, at vi politisk var for langt fra hinanden, og at muligheden for at få politisk indflydelse på den aftale, der var indgået i mellem de borgerlige partier, var for lille.

Alle børn skal med

Jeg tror at rigtig mange danskere vil være enige i vores budskab om lige muligheder og en god start på livet til alle. Derfor glæder jeg mig til at tage snakken om emnet med borgerne her i Høje-Taastrup i den kommende tid og høre, hvad de tror der skal til, for at vi kan få alle børn med, både her i Taastrupkredsen og i resten af landet.

Hvad skal det dog til for?

Jeg mener, at det er vigtigt at S og R og venstrefløjen enes om mest muligt for at sikre den danske velfærdsmodel bedst muligt. Det er mellem disse partier, der eksisterer fælles holdninger om det allermest vigtige for vort samfund og vores verden – en langt mere ambitiøs indsats for at redde klimaet og realisere en udvikling, der er både socialt, miljømæssigt og økonomisk bæredygtig

Mød dine byrådsmedlemmer