28. juli 2020

Dødsfald

Vores formand for Socialdemokratiet i Furesø, Lisbeth Lykke Harsvik, er død i en tragisk trafikulykke.

Det er med stor sorg, at vi har modtaget meddelelsen om, at Lisbeth Lykke Harsvik er død i en tragisk trafikulykke. Lisbeth har været en drivende kraft i den lokale socialdemokratiske partiafdeling i en menneskealder. Som ganske ung var hun aktiv  i Dansk Socialdemokratisk Ungdom både lokalt og på landsplan. Senere stillede hun op som  FT-kandidat i den lokale  Ballerupkreds, men blev slået af den nuværende statsminister, Mette Frederiksen. Derefter var Lisbeth aktiv i bestyrelsen i partiforeningen i Værløse. Hun stillede op til byrådsvalget i 2006 og blev valgt ind med et meget højt personligt stemmetal. Efter nogle år med et flot karriere inden for erhvervsskoleområdet lykkedes det i foråret 2020 at overtale Lisbeth til at blive formand for den lokale partiforening i Furesø. Lisbeth kæmpede for stærke fællesskaber og social retfærdighed. Lisbeth var et organisatorisk naturtalent fyldt med engagement og godt humør. Hun satte en klar retning for det lokale partiarbejde og var fantastik dygtig til at bygge bro og få ting til at ske. Lisbeth spredte mod, optimisme og godt humør overalt, hvor hun kom.
Vi kommer vil savne Lisbeth som en formand for partiet og som en god kammerat. Vores tanker går til Lisbeths familie, herunder til hendes mand Michael, der blev kvæstet i den tragiske ulykke.

Ære være Lisbeths minde.

Lis B. Nielsen - Næstformand Socialdemokratiet i Furesø