17. marts 2018

Sabine og Martin takker af

S i Furesø siger stor tak til to nu tidligere formænd Sabine Kirchmeier og Martin William Behbahani træder ud af bestyrelsen for S i Furesø

Martin William Behbahani og Sabine Kirchmeier

Det er to meget værdsatte, nu tidligere formænd, der træder ud af bestyrelsen for S i Furesø.

Martin har siddet i bestyrelsen for S i Furesø gennem 12 år og nåede at være formand i 2.

"Jeg har været aktiv i politik siden jeg var 12 år gammel, og jeg har været medlem af bestyrelsen for Socialdemokraterne i Furesø i præcis 10 år, heraf de sidste to år som formand, men nu er tiden til at drosle lidt ned på aktiviteterne", sagde Martin Behbahani dengang til Furesø Avis da han trådte tilbage som formand og forklarede, at hans stop som formand også kom af stor rejseaktivitet på jobbet.

Sabine har været yderst aktiv så længe nogen kan huske. Først som byrådsmedlem, siden som bestyrelsesmedlem og endelig de sidste 2 år som formand for S i Furesø.

Socialdemokratiet står stærkt i Furesø. Ved de seneste to Byrådsvalg har partiet fået 40 pct. af stemmerne. Nye kandidater kommer til med ny viden og engagement. Partiet har byrådets yngste medlem, Muhammed Bektas, på 22 år, og bag ham står en stor og aktiv ungdomsafdeling.

"Når Socialdemokratiet står så stærkt i Furesø skyldes det et langt sejt træk gennem mange år, hvor Sabine Kirchmeier har spillet en helt afgørende rolle." Siger Borgmester Ole Bondo Christensen, og han fortsætter "Sabine har en meget høj troværdighed og stor gennemslagskraft, fordi hun er et helt igennem ordentligt menneske. Sabine går altid efter bolden - og målet er stærke fællesskaber, hvor alle er med, og et lokalsamfund, der fungerer til glæde for alle borgerne. Sammen med Bjarne Zetterstrøm, Lis B. Nielsen, Martin Behbahani og andre gode folk har hun i årtier sikret stabilitet, fremgang og resultater for partiet. Vi kommer til at savne Sabine som frontfigur i partiafdelingen, men heldigvis vil hun fortsat være et aktivt partimedlem. Derfor siger vi ikke farvel. Vi siger tak for en kæmpeindsats og ser frem til et fortsat samarbejde."

Og Lis B. Nielsen, Næstformand i Socialdemokratiet i Furesø, tilføjer:

"Vi har igennem flere år haft et meget tæt og godt samarbejde, og herfra skal lyde et stort og varmt tak til jer begge for engagement og venskab i tiden. Samtidig rigtig hjertelig velkommen til Simon – vores nye formand, som jeg glæder mig til at skulle samarbejde med."

Begge har dog lovet at det ikke er det sidste vi ser til dem.

"Selvfølgelig vil vi hjælpe når i har brug for os" siger de begge med et smil.