Bettina Ugelvig Møller

undefined

BETTINA UGELVIG MØLLER Mail: bettina@monde.dk  Tlf.: 60637920

Jeg tror på, at vi med fokus på fællesskab, solidaritet og mangfoldighed skaber de stærkeste rammer for Furesø kommune. Vi er forskellige – heldigvis. Det bør vi dyrke i lige så høj grad, som vi dyrker vores ligheder. For mon ikke vi kan lære noget af hinanden? Jeg har stor respekt for det arbejde, der ligger bag den økonomi, som præger Furesø i dag. Jeg mener dog også, at tiden nu er til at investere og dyrke de bløde værdier fremfor regneark. Vi må tage skridtet fra økonomistyring til værdistyring. Med udgangspunkt i værdier skal vi definere det serviceniveau, som vi vil have i Furesø kommune. Uanset om det vedrører for eksempel ældre mennesker, mennesker med handicap, børnefamilier, mennesker, der har mistet deres job, eller kommunale medarbejdere.

Hverdagen i vores daginstitutioner, skoler og FFO’er er presset. Vi skal skabe rum og ro, så vores børn og unge og deres ”professionelle” voksne kan udvikle sig sammen. Og vi skal prioritere at skabe en realistisk balance mellem antallet af børn, voksne og kvadratmeter. Jeg er skolebestyrelsesformand på Lille Værløse Skole og stor fortaler for folkeskolen. I folkeskolen er det fællesskabet, der tæller – her skal der være plads til alle. Mangfoldigheden er en anden styrke i folkeskolen, og når jeg siger mangfoldighed, tænker jeg ikke kun i forhold til etnicitet, men også i forhold til boligformer, familieformer og ressourcer i familierne. Det er alt sammen værd at værne om.

Derfor stiller jeg op som socialdemokratisk byrådskandidat. Med et stort ønske om at passe på vores fællesskab og sætte yderligere skub i en udvikling, hvor fokus er på solidaritet og ansvar over for hinanden og den skønne furesønatur. Jeg bor i Værløse sammen med min mand Anders og vores tre piger på 18, 12 og 8 år. Jeg arbejder som kommunikationskonsulent i en landsdækkende organisation, CFD, som har sociale tilbud til mennesker, der er døve, døvblinde eller har et betydeligt høretab – som regel kombineret med fysiske eller psykiske funktionsnedsættelser.

Hvis du har spørgsmål eller gerne vil have noget uddybet, er du velkommen til at kontakte mig. Til hver en tid.