Thomas Kastrup–Larsen

Mød Thomas Kastrup-Larsen

Med sine 46 år er Thomas Kastrup-Larsen blandt Danmarks unge borgmestre. Alligevel er han én af byrådets mest erfarne med sine snart 20 år som folkevalgt i Aalborg Kommune. Thomas bor i Vestbyen. Med adresse klos op ad Aalborg stadion kan det næppe overraske, at byens borgmester er indædt fan og flittig tilskuer, når AaB spiller kamp i Superligaen.

Thomas er ivrig løber og prioriterer motion og bevægelse højt i sin travle hverdag. Det er da heller ikke sjældent, at byens borgmester tager cyklen til møder eller til borgmesterkontoret.

Thomas siger:

Da jeg blev valgt til borgmester i 2013, havde næsten 17.000 mennesker stemt personligt på mig. Det var overvældende og gjorde mig stolt. Men opbakningen betød også, at jeg lagde et pres på mig selv for at indfri forventningerne.

Jeg synes selv, at vi er kommet langt. Aalborg Kommune har det overordnet godt. Vi skaber arbejdspladser og vækst. Nye borgere vælger os til, og vi er én af Danmarks mest populære studiebyer.

Men vi skal slet ikke være tilfredse endnu. Vi kan meget mere. Få mere for pengene. Skabe flere jobs. Blive en bedre iværksætter- og erhvervskommune. Passe bedre på vores børn, ældre og handicappede. Jeg skylder mine vælgere, at vi fortsætter den positive udvikling.

Du kan læse mere om Thomas på hans hjemmeside:

http://www.thomaskastruplarsen.dk eller på hans Facebookside:

Ønsker du at kontakte Thomas?

Det kan du gøre pr. mail her.