3. februar 2019

Netavisen PIO

Kære partimedlem

2019 bliver et særdeles afgørende år i dansk politik. Vi skal have valg til Europa-Parlamentet den 26. maj, og så skal vi senest til juni have valg til Folketinget, og dermed besluttet hvem der skal lede Danmark de kommende år.
Helt tilbage i 1995 sagde Anker Jørgensen det allerede meget klart: ” Jeg har lyst til at skrige det ud: Hold for helvede op med at klage over skatten og vær forstående over for, at opgaven med de syge gamle skal have første prioritet ”. Og i sin essens handler politik netop om det: Hvad prioriterer man? Hvad er ens første prioritet?

I Socialdemokratiet sætter vi velfærden først. Men vi ved også, at den nuværende borgerlige regering har en anden dagsorden. Deres første prioritet er ikke velfærd, men skattelettelser. De ønsker at svække vores fællesskab – ikke styrke det.

Desværre kommer dette ikke særlig tit frem i de historier vi kan læse og høre i de danske medier. Det skyldes i høj grad, at de fleste medier i Danmark grundlæggende er borgerlige i deres udgangspunkt. De ønsker at fremme samme dagsorden om mindre fælles velfærd til fordel for flere skattelettelser. Derfor bliver mange historier glemt og ignoreret. Når det f.eks. handler om arbejdsgivere der råber arbejdskraftsmangel, en regering der glemmer finansieringen til deres satsning på el-biler eller metoderne hos de gule fagforeninger, så har Danmark brug for et medie, der bidder sig fast.

Derfor vil jeg gerne opfordre alle til at tilmelde sig til Netavisen Pio's  gratis  nyhedsbrev. Netavisen Pio leverer journalistik, kommentarer og analyser på højt niveau. Vi har brug for medier, der giver højrefløjen modspil, der udvikler nye visioner og tager afsæt i et eksplicit værdisæt. Derfor er Netavisen Pio et oplagt sted at holde sig opdateret.