Thomas Jensen er medlem af Folketinget for Socialdemokratiet, og blev første gang valgt ind i 2007. Han er Socialdemokratiets transportordfører, og er medlem af blandt andet finans- skat- og erhvervsudvalgene.

Thomas bor i sin valgkreds i Silkeborg Kommune blandt de mennesker han repræsenterer. Han er opvokset i Voel udenfor Silkeborg, uddannet på Silkeborg Gymnasium og bor i bydelen Alderslyst i Silkeborg.

Det var i Silkeborg hans politiske engagement startede i teenageårene. Og det er fra Silkeborg hans politiske arbejde på Christiansborg er udsprunget de sidste 15 år.

Thomas ser sig selv som folketingsmedlem for alle lokale borgere, virksomheder og organisationer i Silkeborg Kommune. Han inddrager lokale ildsjæle i udviklingen af sin politik, for det er alle de politiske tanker, idéer og forslag, som han løbende får fra lokale borgere, der er med til at skabe en ny positiv udvikling til gavn for det lokale fællesskab.

Han arbejder målrettet på Christiansborg for at skabe stærke resultater for borgerne i Silkeborg Kommune.

Thomas Jensen fik 7.192 og dermed 2. flest personlige stemmer af de socialdemokratiske kandidater i Vestjyllands Storkreds ved folketingsvalget den 5. juni 2019.