27. maj 2018

Ja til ferieland og vandland

Nej nyt boligområde med tilhørende butikscenter Jublen var stor, da vi for snart længe siden blev præsenteret for et nyt projekt placeret på området der er udlagt til regionalt fritidsområde – et stort feriecenter og verdens femte største vandland – fantastisk. Siden er der gået en rum tid, lokalplanen er blevet vedtaget for området, så nu manglede blot betalingen, så første spadestik kunne blive taget.

Peter Faarbæk, gruppeformand

Men pengene er ikke faldet, første spadestik ikke taget, i stedet er der nu et ønske om at kunne omdanne ferieboligerne til ordinære boliger.

Lad det være sagt klart og tydeligt – der ligger en lokalplan for et regionalt fritidsområde, med vandland og friluft aktiviteter – der ligger ikke nogen lokalplan for et boligområde med tilhørende butikscenter!

Socialdemokratiet har arbejdet positivt med på at få etableret et feriecenter, også selvom det samtidig betød et salg af området med Hallemosen, vi har accepteret en relativ lav salgspris og en høj bebyggelsesprocent for at få projektet til at falde på plads. Et flertal i Byrådet har også accepteret at der kunne bygges et stort butikscenter på området for at imødekomme projektudviklers ønske.

Men spørgsmålet er om et flertal også vil acceptere at hele fundamentet for projektet ændres – at det i stedet for et fritidsområde, feriecenter og vandland ender med et bolig- og butikscenter, på en grund erhvervet for en slik?

Socialdemokratiet har sagt ja til et nyt vandland og feriecenter, har sagt ja til at udvikle vores regionale fritidsområde, men vi har ikke sagt ja til et bolig- og butikscenter, i et område udlagt til fritidsaktiviteter.