7. januar 2018

2018, et nyt og spændende politisk år

Mange udfordringer for kommunen 2017 er gået på held, og et nyt år – 2018 - er skudt i gang. Politisk bliver det uden tvivl et spændende år, ikke mindst landspolitisk bliver det interessant at følge regeringens kvaler internt såvel som i samarbejdet med dets støtteparti Dansk Folkeparti. Der skal ikke meget fantasi til at forestille sig at samarbejdet i blå blok bryder sammen, og der bliver udskrevet valg.

Peter Faarbæk, gruppeformand

Lokalt er der ikke udsigt til noget valg i 2018, borgerne har ved det netop overståede kommunalvalg talt, og de har valgt endnu engang at styrke Michael Ziegler, således at han i lighed med 19 andre Borgmester rundt om i landet kan regere med eget politisk flertal.

Hvad det kommer til at betyde for den politiske hverdag kan vi kun spå om, men i praksis er der ikke den store forskel fra tidligere hvor Michael Ziegler altid kunne regne med ubetinget støtte fra DF. Men der kan alligevel opstå et andet pres såvel internt som eksternt når man selv har det politiske flertal – Man kan i praksis gøre som man vil, men man har dermed heller ingen undskyldninger for hvorfor borgerne ikke har fået ”Danmarks bedste hverdagskommune”

Socialdemokratiet vil ikke blot i 2018, men i de kommende fire år, stadig spille en aktiv politisk rolle, hvor vi på alle områder aktivt vil forsøge at påvirke politikken i vores retning, stille de politiske forslag der kan være med til at forbedre hverdagen, for børnene, for de ældre og for en fortsat positiv udvikling af kommunen.

Vi vil vise byens borgere at vi lytter til deres bekymringer, og så vil vi være dem der stiller de kritiske spørgsmål til flertallet når tingene ikke fungerer som man med rette må forvente.

Politisk er der mange spændende udfordringer for kommunen, ikke mindst de store udviklingsområder med Nærheden og Høje-Taastrup C, og byggeriet af de to nye skoler, det er store og vigtige projekter der kommer til at kræve stor opmærksomhed i de kommende år, men den skal også nok være der både fra vores og ikke mindst fra Borgmesterens side.

Min bekymring og vores opmærksomhed tænker jeg måske snarere skal gå på at disse nye store projekter ikke kommer til at skygge for alt det andet, at vores nuværende skoler også får den nødvendig opmærksomhed, og at de helt almindelige dagligdags udfordringer for borgerne i Høje-Taastrup ikke bliver glemt –

Det vil vi være garanten for ikke kommer til at ske.

Godt Nytår til alle