29. december 2017

Jule- og nytårshilsen

Nu er julen overstået og året gået. Fra partiforeningen sender vi en lille hilsen til alle vores medlemmer. Vi sluttede i 2016 af med valg af ny folketingskandidat i Taastrupkredsen. Efter en intens valgkamp mellem flere kandidater fik vi til slut valgt Anne Sina. Vi håber snarest muligt at få Anne Sina ind på Christiansborg.

Claus Johnsen

2017 har været et aktivt år. Siden årets start har vi arbejdet med forberedelse af kommunalvalget i november 2017. Mange medlemmer deltog aktivt. Tak til alle jer, der var med specielt på vores aktioner hver den 21. i hver måned.

Så kom valgkampen, og vi deltog i debatmøder, aktioner på gader og stræder, men desværre gav det ikke det ønskede resultat, nemlig at få valgt en ny borgmester i Høje-Taastrup Kommune.

Vi måtte på valgdagen erkende et nederlag, da vi gik tilbage med 2 mandater i Byrådet. Nu har vi så 5 medlemmer i Byrådet, og vi er klar til kamp for at komme stærkt tilbage om 4 år. Dette arbejde behøver vi alle medlemmer til. Vi må ud og kæmpe for vores parti i kommunen.

I december 2017, hvor trætheden var hos os alle, erfarede vi lige pludselig, at et folketingsvalg kunne være på vej. Finanslovsforhandling så meget svære ud, da Liberal Alliance ikke ville stemme for en finanslov, uden at de fik en skatteaftale, men som det går i politik, så ville LA alligevel for en hver pris beholde deres plads i regeringen, og de stemmer nu for årets finanslov. Og det betyder ikke folketingsvalg lige nu, men det kan komme hurtigere, end vi venter det, og vi er klar til det i partiforeningen.

Til sidst vil jeg ønske jer alle en god jul og godt nytår til dig og din familie!  Og jeg glæder mig alle til at se jer i 2018!