26. november 2017

Kære alle

Regionsrådsvalget 2017 Valget til Regionsrådet i Region Hovedstaden er nu afsluttet, og vi har fået det endelige resultat. Et resultat som desværre ikke stod mål med vores forhåbninger og den valgkamp, som vi havde stablet på benene for vores regionskandidat Claus Heje.

Per Gravgaard Hansen, kredsformand

Claus Heje fik i alt 1.530 personlige stemmer, som rakte til en post som 5. suppleant til regionsrådet.

Det er oplyst, at alle kandidaterne, og især de kandidater som tidligere har været opstillet, har oplevet en nedgang i antallet af personlige stemmer til fordel for listestemmer. Jeg tror vi alle blev overvældet af den enorme stemmeseddel, som var opdelt i 4 kolonner. Den var for stor og uoverskuelig.

Kredsbestyrelsen vil nu sammen med Claus Heje nærstudere resultatet ligesom vi vil tage en grundig evaluering af hele valgkampen. Dette med henblik på at gøre det endnu bedre næste gang.

Jeg vil dog allerede nu takke Claus Heje for en fantastisk indsats. Vi har set Claus morgen, middag og aften i hele valgkampen og han har deltaget ved næsten alle aktiviteter, debatter mv. hvor det har givet mening at Claus deltog.

Vi har haft et fantastisk team omkring Claus, som har været inddraget i alle faser af valget, således at Claus på intet tidspunkt har stået alene. En stor tak til teamet – I har været fantastiske.

Der skal også lyde en stor tak til partiforeningerne i Albertslund og Høje-Taastrup og deres mange kommunale kandidater. Tak for at I har givet Claus Heje plads i jeres egen valgkamp og at I har været med til at sætte regionspolitikken på dagsordenen.

Nytårskur

Taastrupkredsen er i gang med forberedelserne til Nytårskuren, som i år (2018) skal arrangeres af Albertslund.

Ved nytårskuren vil vi tage et kort tilbageblik på året 2017, men især se fremad og her igangsætte det næste store projekt. Vi skyder nemlig Anne Sinas valgkamp i gang. Det bliver en stor aften.

Hold øje med datoen, når den offentliggøres.