En del af et større fællesskab

Vi socialdemokrater har den grundholdning, at alle bør have lige muligheder for et godt liv, og at vi skal være der i solidaritet med hinanden. Det afspejler sig tydeligt i titlen på Taastrupkredsens valgprogram: "En del af et større fællesskab".

Frivillighedspolitikken - inddragelse eller spareøvelse

Det er ikke nogen hemmelighed, at både den danske velfærdsstat, og de rammer hvorunder vi fører kommunalpolitik er under forandring. I de senere år har vi set nedskæringer og effektiviseringer ganske mange steder. Noget af den forandring er sikkert "af det gode", for man kan altid gøre tingene bedre - og noget af forandringen er det ikke nødvendigvis

Modvirk dannelsen af parallelsamfund

Vi skal være opmærksom på det stigende antal af Østeuropæer i vores kommune. Der er en kraftig vækst i nettoindvandring og en stigning i antallet af nettotilflytninger, sammenlignet med tidligere år.

Uddannelse til alle?

Jeg mener, at regionen tydeligere bør koble en uddannelses- og praktikpladsstrategi sammen med en strategi for sociale klausuler og kædeansvar. Det er efter min mening den rigtige socialdemokratiske kobling. Regionen bør være garant for vækst, udvikling og job til alle. Hvis der ikke er tilstrækkeligt med kvalificeret arbejdskraft, er det svært at opnå målsætningerne.

Mød din lokale borgmesterkandidat