Så fik vi skudt Høje-Taastrup C i gang

Området mellem City 2 og ”Den gule by” skal huse den nye bydel. Bydelen skal forbinde City 2 med Høje-Taastrup station. Hele det område, hvor Blekinge Boulevarderne er i dag, afgrænset af Hallands Boulevard i vest og Hveens Boulevard i øst, kommer der til at rejse sig en ny bydel, som er bygget op omkring et grønt parkstrøg.

1. maj tale

Tak for en rigtig god 1. maj! Jeg synes vi havde en god dag, der både var festlig, hyggelig, og hvor vi samtidig mindede hinanden om, hvad vi kæmper for. Stemningen var god og kampgejsten stor – det tegner godt for det kommende folketingsvalg! Nedenfor kan du læse min tale, som jeg blandt andet holdt i Hedehusene og Høje-Taastrup.

Vi bruger ikke kommunens penge på tant og fjas

Kommunerne har under et brugt 1,6 milliarder kroner mere på anlægsudgifter som nybyggeri, renovering og vedligehold af veje, end det var budgetteret.  Det er jo klart, at efterhånden som flere og flere kommuner begynder at få flere skatteindtægter, som følge af opsvinget, så vil flere og flere kommuner også gerne udbedre det store efterslæb der er på eksempelvis bygninger og veje.

Demokratiet skal styrkes i kommunen

Det danske demokrati har dybe rødder, men demokrati er også noget, der skal værnes om og udvikles i takt med tiden. Socialdemokratiet har derfor stillet et byrådsforslag her i april måned, som skal være med til at styrke demokratiet og rykke borgerne i Høje-Taastrup kommune tættere på den politiske beslutningsproces.

Mød dine byrådsmedlemmer