Nærhed i sundhed

Hvis vi for alvor vil sikre, at alle danskere – uanset hvorhenne i landet de bor eller hvilken uddannelse de har – får et godt, langt og sundt liv, så spiller det nære sundhedsvæsen en afgørende rolle.

Et halvt år er gået

Så er det blevet tid for sommerferien, og en tiltrængt en af slagsen, for det har været et travlt forår. Trods den beskedne størrelse på den socialdemokratiske byrådsgruppe, har vi i alt beskedenhed formået at sætte dagsordenen på mere end en måde.

Socialrådgivere på skolerne

Socialdemokraterne fik indført i 2017, at der skulle indføres fremskudte socialrådgivere på alle skoler i kommunen i en 3-årig forsøgsperiode. Selv om der er halvandet år tilbage af forsøget, kan vi allerede nu se vigtigheden af ordningen. Derfor vil Socialdemokraten arbejde for at fremskudte socialrådgivere bliver at finde permanent i vores dagtilbud og skoler.

Nej tak til besparelser på busbetjeningen

Endnu engang er de kommunale busruter kommet i spil når der skal findes besparelser. På tirsdag fremlægges en sag for byrådet, som bliver forsøgt hastegennemført for at få virkning for kommunens næste budget. Sagen er så kompleks, at den ikke bør hastegennemføres.

Mød dine byrådsmedlemmer