Socialrådgivere på skolerne

Socialdemokraterne fik indført i 2017, at der skulle indføres fremskudte socialrådgivere på alle skoler i kommunen i en 3-årig forsøgsperiode. Selv om der er halvandet år tilbage af forsøget, kan vi allerede nu se vigtigheden af ordningen. Derfor vil Socialdemokraten arbejde for at fremskudte socialrådgivere bliver at finde permanent i vores dagtilbud og skoler.

Nej tak til besparelser på busbetjeningen

Endnu engang er de kommunale busruter kommet i spil når der skal findes besparelser. På tirsdag fremlægges en sag for byrådet, som bliver forsøgt hastegennemført for at få virkning for kommunens næste budget. Sagen er så kompleks, at den ikke bør hastegennemføres.

Hvorfor efterlades vi på perronen

Den nye nationale sundhedsprofil burde være et wake-up call for alle, der arbejder med sundhed i Danmark. Ikke nok med at det på en række områder går dårligere med vores sundhed generelt, så viser sundhedsprofilen også, at vi til stadighed efterlader flere og flere f.eks. fra Vestegnen tilbage på perronen. Det gør vi, imens borgere i det pæne nord Sjælland sidder på 1. klasse i sundhedstoget, der buldrer forbi.

Frihed til at gøre sit arbejde

Når unge mennesker vælger at tage en uddannelse som sygeplejersker, gør de det, fordi de gerne vil hjælpe mennesker, der syge, med at få det bedre. Når de tager en uddannelse som pædagoger, gør de det, fordi de gerne vil give vores børn den bedste start på livet. Når de tager en uddannelse som SOSU-medarbejder, gør de det, fordi de gerne vil give vores ældre en god og værdig pleje.

Mød dine byrådsmedlemmer