DIPD projekter

Globalt samarbejde Socialdemokratiet har lige nu to projekter i gang med Institut for Flerpartisamarbejde, DIPD.

Vi søger altid nye frivillige til vores projekter. Hvis du har lyst til at engagere dig i projekterne og blive aktiv i det socialdemokratiske solidaritetsarbejde, kan du skrive til Socialdemokratiets internationale konsulent, Iben Merrild: Mail: iben@socialdemokratiet.dk

Igangværende projekter

Swaziland – Swaziland Democratic Party
I Swaziland har vi siden efteråret 2012 samarbejdet med Swazi Democratic Party (SWADEPA). SWADEPA arbejder for at indføre demokrati i et af Afrikas sidste enevældige monarkier, hvor politiske partier indtil videre ikke har kunnet stille op til valg.

I det nuværende projekt, som løber fra august 2014 til juni 2017, fokuserer vi på fire komponenter:

1. At styrke partiorganisationen
  2. At styrke repræsentationen og præstationen på alle politisk valgte niveauer i Swaziland
  3. At fremme ligestilling og marginaliserede gruppers interessevaretagelse i Swaziland
  4. At styrke alliancer, både internt i demokratibevægelsen i Swaziland og internationalt

Læs mere om SWADEPA

undefined

Lise Thorsen sammen med Swadepas Women's League. Efter en workshop i august 2014.

undefined

Jan Sithole, formand for SWADEPA, taler til en forsamling i Swaziland 2013.

SOCDEM Asia – Akbayan (Filippinerne), Nepali Congress (Nepal) og DPNS (Myanmar)
I Asien samarbejder vi med Social Democracy in Asia (SOCDEM Asia). I samarbejdet fokuserer vi særligt på partier i tre lande – Akbayan i Filipinerne, Nepali Congress i Nepal samt partierne DPNS og SNLD i Myanmar. Samarbejdet med disse partier fungerer som et pilotprojekt for et muligt fremtidigt projekt med SOCDEM Asia.

Partnerskabet mellem SOCDEM Asia og Socialdemokratiet løber fra juli 2016 til december 2017. Projektet fokuserer på at assistere SOCDEM Asias medlemspartier med at implementere progressive, socialdemokratiske politiker fra den internationale organisation SOCDEM Asia til nationalt niveau i samarbejde med lokale valgkredse og nærområder.

Læs mere om SOCDEM Asia

undefined

Vores besøgende fra SocDem Asia til Socialdemokratiets kongres 2016. Her sammen med Mette Frederiksen.

undefined

Nepalesiske Mr. Chaudhary stiller uddybende spørgsmål til Ane Halsboe-Jørgensen til Socialdemokratiets kongres 2016.