DIPD projekter

Globalt samarbejde Socialdemokratiet har lige nu to projekter i gang med Institut for Flerpartisamarbejde, DIPD.

Vi søger altid nye frivillige til vores projekter. Hvis du har lyst til at engagere dig i projekterne og blive aktiv i det socialdemokratiske solidaritetsarbejde, kan du skrive til Socialdemokratiets internationale konsulent, Iben Merrild: iben@socialdemokratiet.dk

Igangværende projekter

Swaziland – Swaziland Democratic Party

I Swaziland har vi siden efteråret 2012 samarbejdet med Swazi Democratic Party (SWADEPA). SWADEPA arbejder for at indføre demokrati i et af Afrikas sidste enevældige monarkier, hvor politiske partier indtil videre ikke har kunnet stille op til valg.

I det nuværende projekt, som løber fra august 2014 til juni 2017, fokuserer vi på fire komponenter:

1. At styrke partiorganisationen
  2. At styrke repræsentationen og præstationen på alle politisk valgte niveauer i Swaziland
  3. At fremme ligestilling og marginaliserede gruppers interessevaretagelse i Swaziland
  4. At styrke alliancer, både internt i demokratibevægelsen i Swaziland og internationalt

Læs mere om SWADEPA

undefined

Jan Juul Christensen og Simon Redder Thomsen sammen med SWADEPA-medlemmer til SWADEPA’s første kongres nogensinde i august 2017.

undefined

Jan Sithole, formand for SWADEPA, taler til partiets kongres i 2017.

SOCDEM Asia – Akbayan (Filippinerne), Nepali Congress (Nepal) og DPNS (Myanmar)
I Asien samarbejder vi med det regionale netværk Social Democracy in Asia (SOCDEM Asia), som har medlemmer fra mere end 12 lande i syd og sydøst Asien. I samarbejdet fokuserer vi særligt på partier i tre lande – Akbayan i Filipinerne, Nepali Congress i Nepal samt partierne DPNS og SNLD i Myanmar. Fra juli 2016 til december 2017 har samarbejdet med disse partier fungeret som et pilotprojekt.

Pilotprojektet fokuserer på at assistere SOCDEM Asias medlemspartier med at drage inspiration fra netværkets tematikker og udvikle progressiv, socialdemokratisk politik på inkluderende vis på national plan. Det nye projekt, vil fortsat have fokus på inkluderende politikudvikling, men tematisk vil der være mere fokus på social staten, herunder velfærdsmodeller, social politik og socialdemokratisk regeringsførelse.

Læs mere om SOCDEM Asia

undefined

Vores besøgende fra SocDem Asia til Socialdemokratiets kongres 2016. Her sammen med Mette Frederiksen.

undefined

Deltagere i SocDem Asias konference i januar 2017 i Yangon, Myanmar.

Burkina Faso - People's Movement for Progress (MPP)
Vi vil i udgangen af 2017 undersøge muligheden for et partnerskab i Burkina Faso med partiet People’s Movement for Progress (MPP), som er et ungt parti i et stadig spædt demokrati.

Klik her for at læse mere om vores tidligere projekter.

Internationalt nyhedsbrev

Socialdemokratiet udsender ca. fire gange årligt Internationalt nyhedsbrev. Her kan du læse mere om partiets internationale projekter finansieret igennem DIPD og om partiets øvrige internationale arbejde på nordisk, europæisk og globalt plan.

Tilmeld dig internationalt nyhedsbrev