Torsdag d. 15. juni

Socialdemokratiets program på Folkemødet

Kl. 14.00-14.45:

Betydningen af fællesskaber

Hvad kan fællesskaber bidrage med for vores samfund og individuelle tilværelser, hvorfor er fællesskaber vigtige, og hvordan sikrer vi fællesskaberne i fremtiden? I denne samtale giver MF Dan Jørgensen (S), udviklingschef hos GAME Marie Traasdahl Staal samt forfatter og byrådsmedlem Johannes Lundsfryd (S) deres syn på betydningen af fællesskaber.

Kl. 15.00-15.45:

Den unge vision for kommunalpolitik

Mange, især unge, forbinder kommunalpolitik med kedelige dagsordener, der ikke vedrører dem. Stemmeprocenten er generelt lavere til lokale end nationale valg, og for nogle føles afstanden til rådhuset måske endnu længere end til Christiansborg. På Brandstationen lægges der op til debat mellem repræsentanter fra de politiske ungdomsorganisationer, der skal fortælle om deres unge vision for kommunalpolitik. Hvordan får vi valgdeltagelsen og det demokratiske engagement blandt unge op? Hvilke politiske sager er de vigtigste for unge vælgere, og hvordan fremmer vi deres sag? Bør flere unge mennesker stille op til kommunal- og regionsrådsvalget, og hvordan påvirker man en dagsorden, hvis man ikke er folkevalgt?

Kl. 17.00-17.45:

Jacob og Nicolai: Anekdoter fra Aarhus

Samtale mellem borgmester Jacob Bundsgaard (S) og MF og politisk ordfører Nicolai Wammen (S).

Kl. 18.00-19.30:

Livemusik med Carsten Bo & Band

Arbejderbevægelsens Carsten Bo & Band skyder aftenen i gang med klassikere som ’Tak, tillidsmand’ og ’Shangri-La’. Carsten Bo, Steffen Qwist og Sandra Bothmann. Kom og syng med!