Søndag d. 18. juni

Socialdemokratiets program på Folkemødet

Kl. 9.00-9.45:

Mød Øens A-hold til morgenkaffe og en snak

Kom til morgenkaffe og få en snak om alt fra børn og børneliv til teknologi og beskæftigelse med de bornholmske kandidater til efterårets kommunalvalg. Deltagere: Margrethe Kjellberg, Jesper Hansen, Per Ole Petersen, Bente Helms, Kirsten Wendell, Lars Goldschmidt, Kirsten Juni, Ole Rødvig, Jesper Larsen, Maria Kjærgaard, Jacob Lund, Thomas Thors, Erik Lund Hansen, Tommi Falk Petersen og Bjarne Westerdahl.

Kl. 10.00-10.45:

Borgmesterens spørgetime

Kom og stil spørgsmål og debatter med Bornholms borgmester Winni Grosbøll (S).

Kl. 11.00-11.45:

Udviklingshospital Bornholm – patienter og pårørende som omdrejningspunkt for udviklingsprojektet

Kan man styre hospitaler efter, hvad der giver værdi for patienten? Det forsøger man på Bornholms Regionshospital for at få mere sundhed for pengene og mere tilfredshed blandt patienter og pårørende. Socialdemokratiet stiller skarpt på projektet med oplæg fra hospitalsdirektør på Bornholms Hospital Niels Reichstein, medlem af Bornholms Hospitals Brugerråd, Jettemarie Juul Nielsen og regionsrådsmedlem og sundhedsudvalgsmedlem i Region Hovedstaden, Leila Lindén.

Kl. 12.00-12.45:

Syng med for fællesskabet

Folketingsmedlem Lea Wermelin åbner arbejdersangbogen sammen med Kurt Elsberg fra AOF, der spiller for til fællessang. Mellem favorit-sangene er der røverhistorier om de gamle sange. Så vær med, når vi lukker og slukker Brandstationen med et brag og den røde sangbog.