2. maj 2018

Pressemeddelelse: Socialdemokratiet præsenterer klima- og miljøudspil

Torsdag den 3. maj kl. 13 præsenterer Socialdemokratiet udspillet ”Danmark skal igen være en grøn stormagt – en klima- og miljøpolitik der samler Danmark”. Det sker på et pressemøde på Naturskolen Marielund i Kolding.

Danmarks grønne førerposition skyldes ikke held. Den er et resultat af bevidste, politiske beslutninger. Nu er tiden inde til at træffe de næste store beslutninger. For hvis ikke andre skal overhale os, så er det nu, vi skal opstille visionerne for de næste årtier. Og samtidig opstille konkrete mål, der viser, at vi er parate til at sætte handling bag de flotte visioner.

Socialdemokratiet præsenterer derfor et stort og samlet udspil for vores klima, natur, energi og miljø. Der er brug for en ambitiøs klima- og miljøpolitik, der samler Danmark. Udspillet er det andet i rækken af store politiske udspil, som Socialdemokratiet fremlægger. Det første var det udlændingepolitiske udspil ”Retfærdig og realistisk”, som blev fremlagt i februar.

Tilstede på pressemødet vil være formand Mette Frederiksen, gruppenæstformand Dan Jørgensen, klima- og energiordfører Jens Joel og miljøordfører Christian Rabjerg Madsen.

Tid: Torsdag den 3. maj kl. 13.

Sted: Naturskolen Marielund, Marielundsvej 20, 6000 Kolding.

Adgang til pressemødet kræver gyldigt pressekort. Pressen har adgang fra kl. 12.00.

For nærmere praktisk information om pressemødet kontakt Claus Mølgaard Nielsen på tlf. 61 62 39 36.

For henvendelse vedr. Mette Frederiksen kontakt pressechef Mads Brandstrup på tlf. 61 62 35 67.