31. august 2016

Bedre vilkår i erhvervslivet

Socialdemokratiet fremlægger fire forslag til højere vækst og flere arbejdspladser.

Danmark står over for en række grundlæggende udfordringer: produktiviteten er gået i stå, vi mangler den rette arbejdskraft, for mange står uden for arbejdsfællesskabet, væksten er ulige fordelt i Danmark og virksomhedernes rammevilkår er under pres.

De udfordringer løser vi ikke med personskattelettelser, men med langsigtede løsninger. Regeringen tror, at den med personskattelettelser kan forbruge sig til højere vækst.

Det er den forkerte vej for Danmark. Vi kan ikke forbruge os ud af problemerne, for de stikker så dybt, at der ikke findes nemme kortsigtede løsninger. Der må rettidig omhu og langsigtet økonomisk tænkning til. Sådan tager vi fat om de grundlæggende problemer, der igennem mange år har hæmmet væksten.

Derfor præsenterer Socialdemokratiet i dag fire konkrete forslag, som vil skabe bedre rammer for vores virksomheder, og sikre højere vækst og flere arbejdspladser i hele landet.

Filer:

Vækstinitiativer.pdf